13 januari 2009

Försäkringsbolag

Åh herregud vilken soppa försäkringsbolagen har kokat ner mig i. Jag vill ju gärna tro att jag är en människa med full kontroll över allt runt omkring mig. Oh so wrong... Min kompis Peter på If (funderar på att lägga till honom på min friendlist på facebook...) har ringt i mer än en månad och tjatar på mig att jag ska lägga allt hos honom. När jag tog tag i saken idag visade det sig att jag har en mkt dyr bilförsäkring, två(!) hemförsäkringar varav den ena på en adress i Umeå som jag uppenbarligen inte ens bor på och en drulle/fritidsförsäkring. Allt i tre olika försäkringsbolag. Jag vill inte ha nån drulleförsäkring och har inget minne av att jag någonsin skaffat en?

I jakten på kronor har jag och If-Peter nu gått så långt att jag tecknar ett avtal som börjar gälla först i dec och ger en fullmakt till If-Peter så att han kan hålla koll på mina andra försäkringsbolag. Allt detta lönar sig jättemycket för mig menar han. Och jag tror Peter för han kan minsann visa på snabba resultat! Haha. Bilförsäkringen är minskad med en tusing och jag får tillbaka 650 kr bara så där. Jag är säkert bunden i tre livstider men skit samma. Jag ska FÅ pengar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte du starta en grupp på Facebook på som heter: Samla dina försäkringar på ett ställe - spara tusenlappar!

:)

Bra att du gick med i sockergruppen. Sprid den vidare! Jag tror verkligen att vi är den nya folkrörelsen.

kram kram

Ingrid sa...

If är bra.
Men alltså Frida, du måste lära dig att lyssna på din lillasyster för det här är långt ifrån första gången jag säger till dig en sak som du sedan ignorerar. Tex när du skrivit ett arbete som vi ilade iväg med till flyget ca 5 minuter innan det var för sent, du tappade ett fullskrivet A4 på golvet och jag påpekade detta och insisterade på att det också skulle skickas med brevet varpå du skriker att jag ska vara tyst och att det jag säger inte stämmer. Gjorde det inte det? Johodå. Och samma sak när jag sa upp din hemförsäkring i Karlstad och tillade att du själv också borde ringa ditt försäkringsbolag (tydligen DINA försäkringsbolag) och kolla upp vad du har för några försäkringar egentligen. Då blev du också aggro och nu visar det sig ännu en gång att... vad? Detta är bara ett axplock- tack för mig.

Frida sa...

Hehe om man ska lyssna på Blom jr så verkar det som att jag inte ska starta någon försäkringsgrupp... Jag ska nog satsa på sockret istället. Det brinner jag ju verkligen för och sockret har jag koll på.

Det kan finnas ett uns, bara det, av sanning i ditt påstående kära lillasyster. Men du vet ju hur det brukar vara, jag är äldst så jag vet bäst och best... hehe