17 januari 2009

2008, så här i efterhand

I mars förra året fick jag ett fint brev av Cicci. I det kunde jag bla. läsa mitt årsastro. På något okänt sätt kan hon tydligen se min framtid. Det enda jag vet är att hon använde en Dallaskortlek. Ciccis förutsägelser skulle komma att bli så läskigt sanna att hon aldrig får förutspå min framtid igen...

Kvartal 1 (mars) - döpte Cicci till "prövningens tid" med ekonomiskt mörker och motgångar i kärlekslivet. Ledord "håll ut".
Så sant. Tufft med nytt jobb och juridiska bekymmer med den senaste arbetsgivaren.

Kvartal 2 (april-juni) - döpte Cicci till "stabila finanser". Ekonomin bättrar sig något. I övrigt lämnar korten mycket att önska. Bit ihop. Lugnt läge på flera sätt, tyvärr även sänghambon.
Sant och sant. Hemlösheten närmade sig, I flyttade till Borås. För lite att göra på jobbet.

Kvartal 3 (juli-sep) -döpte Cicci till "ekonomiskt tryggt". I juli får en okänd snygging dig på fall! Livet leker men håll i slantarna. Aug är kärlek och passionens tid. Kanske en exotisk resa? Sep flyter på utan ett moln på himlen. Andas ut och njut av lugnet.
For real!? Ja, livet lekte i ett somrigt Umeå. I juli mötte jag en snygg nykomling i mitt liv, C. Aug var återresa till Gbg och första gången jag längtat tillbaka till mitt jobb! Optimistisk inställning trots att jag var hemlös och bodde på en soffa i S's (mycket kärleksfulla) hem en längre tid... C kom på ett antal besök i Gbg.

Kvartal 4 (okt-dec) - döpte Cicci till "skönt flow". I oktober darr på ribban. Ta inga förhastade beslut. I november är du yr av kärlek. Nyförälskelsen har börjat lämna plats för något djupare. Inga bekymmer, njut av din inre harmoni. Året slutar på topp med stabilt kärleksliv och en trygg ekonomi. Investera inför 2009... kanske en välbehövlig semesterresa eller köp en fin lya.
Alltså, darret - heloo finanskris (alltså också jobbkris) och min kärlek 100 mil ifrån mig! Ändå ett stort lugn och tro att det skulle få ett lyckligt slut. Kontrakt på lägenheten i dec och en sambo som flyttar hit!

Den exotiska resan uteblev men annars är det här så obehagligt sant!!
__________________________________________________ 2008 var ett ganska tufft år men också ovanligt bra på flera sätt!
2009... - bring it on!

3 kommentarer:

Cicci sa...

Jag tror att jag ska ha detta blogginlägg som referens om jag någon dag skulle få idén att söka jobb som 071-spådam.

Jag är själv lite obekväm i hur läbbigt mycket som stämde... måste göra mig av med dallaskortleken. För det måste vara den som ligger bakom, jag hoppas verkligen inte att jag hade något med saken att göra.

Ingrid sa...

2008 sög fetkuk. Allting gick åt helvete. Hela året var totalt bortkastat, hade lika gärna kunnat hoppa över det

Ingrid sa...

haha. Typ