21 januari 2008

Rut glänser

Idag har jag tvättat bilen. Rut har fått vänta länge på en ordentlig genomgång. Eftersom jag hade begränsat med tio-kronor med mig fick jag vara effektiv. Ingrid var medmutad (mot chokladbolls bak) men kom ganska lindrigt undan tycker jag. Hon stod mest och skrattade åt mig när jag backade med bildörrar öppna, slog mig i huvude med högtryckstvätten i taket, missförstod densamma och backade ur tvätten för att byta till tvätten bredvid som såg MYCKET bättre ut (det var samma sak där) innan vi förstod att jag missat en liten knapp. Det gick ju bra, men nånting så stressande att hinna dammsuga hela bilen på 6 minuter och tvätta bilen på 100 sekunder per program. Speciellt med Ingrid bakom mig med tidtagarur... bara 1 minut och 20 sekunder kvar.., ska du inte satsa på förarsätet främst, det är ju smutsigast?! och kan du inte krypa igenom bilen. Pust det var en lättnad när jag var klar. Det kan hända att jag har träningsvärk imorgon...
Appropå det, jag har inte skaffat träningskortet ännu... men det är träna gratis vecka nu så det borde väl kanske kunna få iväg mig.

Inga kommentarer: