10 januari 2008

Den ovanligt barmhärtige lapplisan

Igår fick jag klantigt nog en p-bot på 500 kronor för att ha parkerat en tid när parkeringsförbud gällde. Det är ju bara att acceptera tänke jag, dom brukar ju ha rätt... och jag får skylla mig själv. Jag accepterade det inträffade (det tog en ganska lång stund då en halv tusing har direkt inverkan på min ekonomi).

Sen inträffar det något oväntade. Idag fick jag ett samtal från parkeringsvakten. Han hade efter samtal från bilskolan bredvid mitt jobb (de hade också fått böter) kontrollerat reglerna för parkering på den 10 minuters parkering vi stod på. Pga att p-skylten ska ändras då skolskjutsen som tidigare stannat där inte längre går så bestämde han sig för att återta boten. "Det är ovanligt att vi gör så" sa han, "men nu kommer någon in på ditt jobb för att hämta tillbaka boten"! Det känns som en lotterivinst!

Jag tror detta var en varning till mig så jag ska hädanefter se till att göra rätt för mig och följa regler ordentligt. Jag började idag genom att hålla hastigheten hela vägen både till och från jobbet även fast det såklart tog några minuter extra. Det var jobbigt att måsta stanna i högerfilen men det gick. Det här ÄR förändringarnas år!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ställer mycket tveksam till hur länge du orkar hålla på och köra i högerfilen. Vi måste ju höras snart igen... jag vill höra din uppläsarröst en gång till, den va så bra. Puss.