23 januari 2008

Dagens fyra ämnen: budgivning/ semikolon/ Britney/ spolarvätska/

Idag hade jag en budgivning och efter att ha sett på plus igår om ett antal mycket oseriösa mäklare kom jag på mig själv med att tänka kanske tio gånger; var det otydligt? jämför dom mig med mäklarna från programmet igår? skulle uppdrag granskning tycka att jag sköter det bra? Haha. Men jag kom fram till att Sverker och uppdrag granskning skulle vara nöjda. Intressant att befinna sig i en branch som diskuteras så mycket.

Appropå det semikolon jag nyss använde läste jag nåt kul idag. "Saker som utgör sig för att vara smarta men inte är det: mer än hälften av alla de som använder jordens onödigaste tecken; vet inte hur de ska använda det; men piffar upp sina uppsatser och liknande; med dem; för att få dem att verka mer vetenskapliga och smarta. Vi; har; genomskådat; er." Hihi så sant, vem vet när man ska använda dom egentligen??

Förutom funderingar över användandet av semikolon har idag bryderier över Britney Spears liv kommit upp till ytan. Man blir lite full i skratt och röd om kinderna när man kommer på sig själv med att livligt sitta och diskutera Britney seriöst på sin arbetsplats. Vem har undgått hennes öden och vem kan inte tycka någonting om hennes liv?! Av någon anledning så känner jag så mycket för henne, och vet att jag kommer fortsätta ta hennes parti va tusan hon än hittar på för tok.

Nu börjar det närma sig sovdags men så insåg jag att jag ville berömma mig själv lite för min handlingskraft. Helt plötsligt blev min försttänkta rubrik något schicofren. Berömmet gäller i alla fall att jag blev väldigt nöjd med mig själv när jag lyckades lösa det jag trodde var ett fel med spolarvätskan för bakrutan. Bläddrade lite i instruktionsboken och efter lite knappjusteringar vid ratten så sprutar det så det står härliga till igen! Tänk, om man vågar sig på saker själv är det rätt troligt att man löser det! Så slapp jag fråga på en bilverkstad och skämmas när dom åtgärdade det på 20 sekunder. Pust. Det var nog alla ämnen jag kände behov av att ta upp idag...

1 kommentar:

Annelie sa...

Haha du är så knäpp! På ett bra sätt förstås :) Puss!