03 mars 2009

Mamma pappa barn i smålandsskogen

.

Helgen spenderades med mina käraste vänner i Emmaboda. Där fick jag uppleva vuxenlivet med hus och barn. Väldigt roligt! Skulle kunnat stanna lite till. En sak som slog mig angående livet med barn är att jag kan anknyta det till mitt eget liv. Att passa barn är ju som att få sina SIMS att må bra. Allt är en beräkning och avvägning. Hinner vi klä barnet, gå till ankorna och mata dom innan barnet blir hungrigt och måste sova sovvila? I simsvärlden handlar det om huruvida man kan bjuda in hela sims-stan på fest i sitt rosa flamingohem utan att gästerna uttråkas och värden går och lägger sig av utmattning mitt i festen. I sims kan man dricka lite cappuccino om energinivån börjar bli låg. I verkligheten kan barnet äta en banan. Allt är mycket logiskt i båda värdarna egentligen.

.

2 kommentarer:

Cicci sa...

Å det var så angenämt med ert besök! Ni får återkomma för häng när ni vill och hur länge ni vill. Jag ska förska bli något mer emotionellt stabil till nästa gång vi ses, jag har verkligen något litet fel.

Jag är så sliten att jag ska sova nu. 19:38 penibelt!

Anonym sa...

Snälla rara syster, skaffa inte barn på länge ;-)