11 mars 2009

Lovestory


Denna penna är mer än en penna för mig. Den har ett perfekt flytande bläck och du må skriva som en kråka vanligtvis, men med denna skriver du hur tjusigt som helst. Tjockleken får inte vara 0,7 utan måste vara 0,5. Svart är finast men den finns också i blått, rött och ibland grönt. Till och med en "att göra lista" blir rolig när man skriver med denna sjusärdeles välgenomtänkta penna. Och till råga på allt så råkar den själv också veta om sin egen sällsynthet och går bara att hitta på Åkerbloms i Umeå. Nu råkar mitt pennlager börja ta slut, så jag måste ha en anledning till att åka till Umeå mkt snart eller guida någon att köpa och skicka till mig. Jag kan inte leva ett liv utan dom.

2 kommentarer:

Cicci sa...

Men Åkerbloms i Umeå, säg den penna som dom inte har. En pennfetichists paradis! Jag ringde förresten dig idag men du ville inte prata med mig... Sara sprider rykten om att du är upptagen på jubbet. Men ett samtal vore fett najs (slänger mig med balla ord) när du har tid pullan!

Anonym sa...

Men du är ju så bajsnödig Fridis! Jag har precis kommit hem från en 8-dagarsvistelse i Umeå och du har inte bett mig om någonting? Vågar du inte överlåta detta ansvar på mig? Känner mig förnärmad.
Och för det andra: "att-göra-listor" kommer du alltid tycka om att göra, med eller utan din favoritpenna, så vem försöker du lura? ;)