10 juli 2008

Kärlek till Ratu

Senaste dygnet har jag och mamma spenderat i Ratu, i väntan på sotaren.
Ingenting är som hemma och helt andra regler gäller i stugan. Bland annat hygienkraven. Man luktar alltid lite rök för att det ryker in från spisen vilket gör ganska myckt för fräschören. Pga mitt hudkrämsberoende lyckades jag också till slut leta fram en liten hudkräm från Yves Rocher. Tyckte dock att färg och typsnitt på tuben kändes lite passé och kollade bäst före datum. 1995, bäst före 1995. Men just för att man är i stugan så använder man den gladeligen ändå. Eventuellt luktade mamma och jag härsken salva och rök när vi entrade staden igen. Hihi.

Resterande tid har de senaste dagarna främst använts till ogräsrensande, nedsågning av överaktiva buskar och blomsterplantering. Har också inhandlat tre små patetiska jordgubbsembryon som jag förväntar mig ska åstadkomma jordgubbska underverk.

I love it in Umeå! Allt är sig likt!

Inga kommentarer: