06 juni 2008

Solad hud luktar gott

Eftersom jag är hörseldyslektiker så uppfattar jag sällan vad sångtexter handlar om, men när jag nyss låg ute i solen och lyssnade på ipoden så uppfattade jag texterna lite bättre (eventuellt är jag bara lite hörselskadad) och så slog det mig hur mycket coolare saker ofta låter på engelska än svenska. Ett exempel är att kalla den man sjunger om och är förtjust i (fancyar) för "shorty". Det låter gulligt kärleksfullt. Men om man säger det på svenska blir det inge bra alls. Kortis/mini/ lillfisen kanske. Samma sak med det nyss nämnda läckra ordet fancy. Det blir vara attraherad av/fatta tycke för på svenska. Urtrist, det kan man ju inte använda i en mäktig svensk powerbalad eller cool hippetihopp-låt.

Nu ska jag kolla om jag har något hemma med aloe vera i. Det ska ju vara bra för hud som fått sun-OD. Tycker föresten det var lite fräckt av en viss person som ringde från sitt jobb att bokstavligen slänga på luren i örat på mig bara för att jag sa att jag skulle gå ut och köpa en glass och lägga mig på en filt. Hehe.

Inga kommentarer: