08 juni 2008

Besök


En dag för inte så länge sedan knackade det på min dörr. In kom en fullvuxen man och kvinna. Tillsammans med dem kom även en liten liten man.
De kamperade sedan i flera trevliga dagar hos mig. Det gjorde även två andra individer och en ilsk katt, som en enda stor fin familj. Vädergudarna hade formtoppat så picnic, staan, vindrickande och Liseberg kunde inte ha passat in bättre.

Picknic: den lille mannen tog en kort stund totalt över den fridfulla picknicen och rumsterade om vilt. När han inte fick smaka mjukosten gav hand dock upp ganska snabbt. Sedan blev det kryp/gå-övningar i gräset och vila samt födointag. Vissa fick gröt och andra sallad och räkor.

Liseberg: härlig heldag i barnslighetens tecken. Ibland förtjusta glada miner, ibland lite skärrade. Till och med jag åkte Lisebergsbanan, Balder och uppskjutet. Och det är inga små prestationer i min värld... Under Balderturen fruktade jag att jag skulle börja hulkgråta av okänd sinnesstämning/chock medan resterande personer såg ganska oberörda ut. Har nu snuddat vid både tillståndet hyperventilering och känslan av dödsångest. Kände mig lite mer bekväm i flum ride och i att döda dinosaurier i spelhuset. Den lille mannen han åkte sina första karusellturer med blandat resultat. Mycket trevlig helg som avslutades med middag och skräckfilm på Toltorpsgatan. Sen blev det tomt hemma hos mig.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Picnic eller picknic eller picknick Frida?
Du är söt och du skulle varit här! Tjöss på båda kinderna

Frida sa...

Det enda du kommenterar är stavning :) Och (får man aldrig börja en mening med...) jag håller fast vid picknic.