26 maj 2008

Viktig utebliven rapport

Det kan vara chocken och tomheten efter schlagerlördagen som gjort att det dröjde tills nu med mina åsikter.

Lördagkvällen började fridfullt och laddat med bubbel och lightgrillning ute på gården men övergick senare till oro och ett häftigt meningsutbyte via sms. Ett par ganska burdusa kommentarer fälldes under röstningen. Men skitsamma att Sverige blev gjorda till åtlöje, lika kul var det ändå! Eller ja okej, nästan lika kul i alla fall. Teorier till varför det inte gick så bra för Sverige varierade från att det inte går att vinna när man tävlar mot 38 000 olika sovjetstater till att vår låt var lite trist till att Charlotte är lite för perfekt till att hon våldför sig på sin sminkpenna. Vad vet jag?

En fin schlagergryta blev det iaf. Mina poäng räcker egentligen inte till:

12 poäng: Sirusho - Gele gele (Armenien)
-Perfekt schlagerlåt: vilken inledning, vilken refräng!
10 poäng: Hind - Your heart belongs to me (Nederländerna)
-Inte vidare från semifinalen heloo?? Konstant i mitt huvud, på ett bra sätt.
8 poäng: Euroband - This is my life (Island)
-Ren livsglädje som får mig att vilja gå på bögklubb.
7 poäng: Mor Ve Otesi - Deki (Turkiet)
- I like!! Och sjunga på modersmål alltid ett plus (förutom om man kommer från Finland).
6 poäng: Olta Boka - Zemrn e lam peng (Albanien)
- "Vi satte hjärtat på spel", det behövs inte sägas nåt mer.
5 poäng: Maria - Hold on be strong (Norge)
- Hej det svänger!
4 poäng: Charlotte Perelli - hero (Sverige)
-Jag gillar Charlotte!
3 poäng: Sebastien Tellier - Divine (Frankrike)
- Vilken skön filur, hjärtat slår i otakt och man blir glad.
2 poäng: Kalomira - Secret combination (Grekland)
- Britney i sitt andra liv, fortfarande tondöv men ändå svängig!
1 poäng: Vania Fernandes - Senhore do mar (Portugal)
- Hallå hennes man har blivit tagen av havet och hon vill ha honom tillbaka!

1 kommentar:

Linapina sa...

Får jag stryk om jag berättar att jag höll på ryssland?