01 april 2008

Kvartalsrapport



Eftersom denna lilla hemsida startades med syftet att belysa ett nytt kapitel och ett nytt år i livet (och ja såklart bara och endast mitt ego) som jag förutspådde skulle bli ett fantastiskt och fint år, tänkte jag lämna en delårsrapport över läget.

Jag skulle vilja symbolisera början av året med "Dimmornas bro", inte på ett dystert sätt, utan på ett förväntansfullt men lite oklart sätt. Som ett vägskäl. Månaden utvecklades till två jobberbjudanden och en uppsägning. Stor och återfunnen optimism!

Den andra månaden var en slags blandning av bra och mindre bra. Bra ny arbetsplats och framtidstro men nästan som att börja från noll igen yrkesmässigt. Och som det heter vid börsnedgång i Finansspelet: "dåliga tider". Skulle benämna mitt ekonomiska system som kaosekonomi.

Här någonstans tar "Den djävulska jakten" vid som symbolik och vi går in i tredje månaden. Det är ett evigt stressande och jagande för att få ordning på saker och ting runt omkring. Jakt efter mer att jobba med, jakten på personer, jakt efter nytt boende, jakt efter ultimata problemlösningar, jakt efter en stabil ekonomi så jag kan börja pensionsspara nån gång, jakt efter en schysst krukväxt. Jakt efter mycket helt enkelt. Det är där nuet är någonstans. Det är tur att den slutliga årsredovisningen är först om 9 månader. Jag måste hinna snygga till balans och resultat rejält till dess!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du ska luta dig tillbaka och låta astrot göra jobbet =)