30 mars 2008

Hehe got ya!

Sitter och försöker lura sjs hemsida. Det är ju skamligt dyrt att boka biljetter nu. Har kommit på att om jag beställer en biljett till Örebro och står där och stirrar på perrongen en halvtimme och bokar en ny biljett därifrån till Stockholm så sparar jag några hundra till skillnad från om jag bokar en direktbiljett. Hyffsat värt som man säger i norrland.
Jag saknar en sida där man kan boka bussbiljetter över hela Sverige. Det är ju stört omöjligt att försöka lista ut vilka busslinjer som går i olika delar av landet, förutom dom större som Swebus. Det lägger jag i lådan för affärsidéer, tillsammans med smultrontema-caféet, pallaffären och det andra..

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra tänkt, varför inte en sida där man kan söka resa och sedan kan välja alternativ snabbast/billigast/minst byten/miljövänligast och sedan letas lämpliga datum, tider och färdsätt fram. Vore ju perfa!