25 februari 2008

Personligt rekord

Varadgen blir så mycket piffigare om man hittar på små tävlingar för sig själv. Ikväll lyckades jag med den makalösa bedriften att hinna gå ut till bilen, köra och hämta en pizza och betala för den (med kort i en långsam apparat!) och tillbaka hem på 7 minuter, dörr till dörr! Då stannade jag vid två rödljus också. Eventuellt 8 minuter, hann iaf bara höra en låt i bilen. Det är inte ens nån mening att försöka slå det framöver. Måste hitta ett annat tävlingsmål.

Nu ska jag sluta sitta här, gå och stryka en skjorta inför min första dag på nya arbetsplatsen imorgon, och sova så jag är redo som en scout imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, Frida, då börjar jag undra om inte pizzerian ligger på ett sådant avstånd att du kunde ha gått eller cyklat i stället...

Vad är det för nytt jobb?

Ingrid sa...

Min halva av pizzan har legat och ruttnat i min väska från 6 i morse fram tills nu ;-)

Frida sa...

Hehe Ylva, jag kan ju inte språkas med dig när du inte lämnar någon länk...
Jag förstår din tanke med avståndet, men saken är den att jag var tvungen att ta mig över ett mindre berg så det skulle tagit säg 20 minuter enkel väg!
Jag håller mig till samma branch och samma kedja iaf - har bara bytt område!