03 februari 2008

Handy women och filmfestival i helgen

Vad som först var ett försök till slipning av Saras golv i nya lägenheten och vindrickande slutade med endast vindrickande. Vi insåg att våra verktyg var för klena. Bara en rejäl maskin kan rå på detta golv. Hela Saras lägenhetsprojekt har som blivit mitt också. Har bett om schemaläggning för veckans skrapning, målning, möbelbyggande och inhandling av soffa och tyger. Det är skitkul det här ju! Det kan eventuellt vara en alternativ sysselsättning jag kan tänka mig. Händigt smakråd/ sällskapsdam.



___________________________________________________________

Ikväll såg jag min sista film i årets filmfestival. En kort recension av sedda filmer:
  • Itty bitty titty committee 2/5 (riktigt dålig, känns som den försöker vara cool, men känns mest töntig)
  • Deficit 3/5 (en riktig 3-poängsfilm utan så mkt djup, klart underhållande men inget mer och var han verkligen så himla snygg?)
  • Broken english 3,5/5 (humn minns inte så mkt om filmen, bara en vecka efter... dom hade läckra klänningar och jag fick lust att resa till Los Angeles, och så fick man hopp om att alla kan hitta någon och få ett lyckligt slut)
  • Lars and the real girl 4/5 (börjar lite skumt och man undrar.. men blir en riktigt fin film)
  • The art of negative thinking 4/5 (riktigt kul film med något mörk humor... i like!)

Inga kommentarer: