28 februari 2010

Tant och farbror åker på helgutflykt

Efter 10 år med ett anskrämligt körkortsfoto tänkte jag att nu är det dags för revansch med en riktigt het bild till det nya. Så jag fixade håret och sminkade mig omsorgsfullt (på samma sätt som pensionärer rullar håret och gör allt till ett väldigt pådrag när de ska till en frisör eller läkare) och tog med mig karln till fotoautomaten. Det här blev helgens största händelse. Och vilken fotograferingsflopp återigen! Jag var inte alls med, ett kort tittade jag ner på och ett annat visade jag alldeles för mycket tandkött på. De två återstående korten var visserligen framifrån med öppna ögon och utan gapande mun men ack så trista. Inte alls så fin som jag kände mig... Av princip kunde jag inte med att betala 80 kr till för 4 nya fula kort.
Nu blir det alltså ett misslyckat foto igen 10 år fram till nästa chans som är när jag ska fylla 40 år. Dvs hela jag kommer vara en skrynklig rynka. Så nu jag ger upp jakten på det snygga körkortsfotot och inväntar istället nästa passbyte om två år.

1 kommentar:

Ingrid sa...

haha, du är så störd, om detta är så viktigt (vilket jag förstås sympatiserar med) borde du ha betalat ytterligare 80 kronor. Eller, som jag sagt tidigare, tappa bort körkortet som jag har gjort x flera så att du får fota dig igen.