22 november 2009

Det är mörkt i vårt kvarter

Strömavbrott två gånger denna helg, som varat ca en timme båda gångerna (men känns som en evighet). Det var lite fascinerande första gången, i fredags kväll. Allt blev så tyst först. Sen såg man i huset mitt emot att det började flamma ljuslågor lite här och var i mörkret. Det blir så back to basic. Och nästan allt man gör drivs ju av el. Teve, Internet, kylskåp. Jag började fundera på om vi måste hetsäta upp kylskåps- och frysinnehållet när jag trodde strömavbrottet skulle fortgå länge. Men det behövde jag aldrig.

I helgen har jag också hunnit med en mystisk hastinfluensa eller nåt. Från att ha mått peachy blev jag helt ledbruten, slut i kroppen och fick hög feber på typ en timme och låg i frossa typ 12 timmar. Sen gick det över. Så får jag ett sms av min arbetskollega som tror hans familj kanske fått svinis. Tänk om jag blivit tagen av svinet!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Det kallar jag motståndskraft; extremt intensiv influensa! Var glad för det, som fick de bra generna! Själv åker jag ju på alla virus som existerar. Munherpes just nu tex. Från och med idag är jag dock övertygad om att jag är helt immun mot allt, jag känner att den här sprutan ger min kropp kraft och energi. Kanske att tom. munherpesen blivit lite mindre gul bara under kvällen...