26 oktober 2009

Mera brev!


Har påbörjat ett jättesorteringsprojekt som upptar hela lägenhetens (41) kvadratmetrar. Nu är jag inne på all post som jag sparat, och det är ungefär varje brev och vykort som jag någonsin fått. Det är hur intressant som helst! Det är som att läsa en mycket omfattande biografi över sitt eget och sina vänners liv. Det här har inspirerat mig till en idé om högläsning och vindrickning tillsammans med berörda brevskrivare... Det senast lästa brevet avslöjade brevskrivarens idol: Anki Bagger, och en undran om "tur i kärlek" hade slutat och avslutades med den klassiska "nu orkar jag inte skriva längre för min hand värker". Allt skrivet på ett rosa brevpapper med blommor och en häst med texten "smek mig nångång" under (??). Hihihi.

2 kommentarer:

Cicci sa...

Naaaaw... det var lätt ett brev skrivet av mig!

Frida sa...

Det klart det var!