15 september 2009

Jag har aldrig tryckt på ogilla-knappen

Har suttit och snabbläst några bloggar fast jag egentligen bestämt mig för att gå och lägga mig. Jag vill gärna kommentera det jag läser, men det tar sån tid då så då har jag inte riktigt ro till det. Där har facebook kommit på en perfekt lösning och enkel utväg för den stressade nutidsmänniskan. Tryck på en "gilla-knapp" efter kommentarer och inlägg. Då visar du att du läst och uppskattat och att trycka på en knapp har ju baske mig alla tid med. Alltså, egentligen håller ju tidsbegreppet på att spåra ur fullständigt i vårt lilla samhälle. Det är så mycket informationsflöde som man känner att man absolut ska hinna gå igenom. Typ läsa alla statusuppdateringar på facebook. Galet. Det är så man undrar om det kräver vård.

Inga kommentarer: