27 september 2009


En sånninga här vill jag ha till köket. Vet inte vilken färg, det beror lite på vad det blir för utseende på väggen i köket. Jag måste bara invänta godkännande från C. Samme herre som intressant nog tidigare påstått att "jag är inte alls intresserad av inredning och vilken färg det är på gardinen och sånt" har visat helt andra tendenser. Det finns en massa egen inredningsvilja och den överensstämmer oftast inte med min. Men, jag har lärt mig att kompromissa. Igår köpte vi t.ex. en tevebänk som inte alls passar in i vårt vardagsrum enligt mig :)

C har paxat flera rum om vi skaffar hus någongång. I dom ska han inreda helt som han själv vill. Bland annat genom att alla möbler ska vara av olika träslag (tvärtemot mina ivriga försök till helhets-diskussionen) och ha en monsterdator. Sedan har han dragit det hela ett steg längre också, och ska förbjuda mig från att gå in i dom rummen, och anordna en stor myrfarm i ett av rummen och ha en tarantella som han ska rasta i koppel. Frågan är om vi inte skulle skaffa varsitt hus bredvid varandra istället haha.

3 kommentarer:

Cicci sa...

Ah det där gisslet, först ogillar man att män verkar totalt obrydda för hur de lever, sedan när man väl fått upp deras ögon för inredning så har dom den dåliga smaken att tycka tvärtemot. Och en jävla vilja har dom dessutom. Vi skulle ju låta mig bestämma, men det blir det inte mycket av. Hmpf.

Men jag tror att både du och jag utvecklas i det här på nåt vis. Och våra män kommer att trivas med både kvinna och hem, mycket vunnet.

Mia sa...

Igenkänningsfaktor hög ;)

Ingrid sa...

Det låter som att ni behöver köpa ett helt slott.