31 mars 2009

Avdelning lever i en fantasivärld



/ impulsköper ologiska saker. Under en liten städningsräd här har jag hittat icket mindre än två stycken fröpåsar med "blandade ängsblommor". Vet inte exakt vad jag tänkt göra med dom med tanke på att jag bott i små lägenheter de sista 8 åren (som att det skulle spelat nån roll om dom varit stora..?). Grejen är den att såg jag en trevlig ängsblomsförpackning imorgon så skulle jag lätt köpa den.


Jag har iaf idag skrivit ut en lista med tomatsorter med roliga namn och faschinerande egenskaper och tips på hur man får "knubbiga tomatplantor" i en hink på balkongen. För att visa att jag i alla fall till viss del lever i den verkliga världen.

1 kommentar:

Cicci sa...

Tomat i hink på ballen har jag haft, fick massor med tomater (coctail) var simpelt. Plantera i stor hink - vattna - sol. Vissa anser att man får mer tomater om man skakar plantan lite under blommningen så att den pollynerar(???) sig själv typ.