31 augusti 2008

Coin collector

Typ hela mina dagar går ut på att få växel till parkering. Jag handlar medvetet varor så jag ska få jackpot: 19 kronor i växel. Så här håller jag på dag ut och dag in, eftersom jag mer eller mindre tvingas parkera bilen i ett parkeringshus som kräver mig på 70 kr/dygn. När jag handlar betalar jag först alla varor utom en och sen en för sig. För att jag ska få växelpengar två gånger. Jag inser ju att det måste finnas ett annat sätt... Kioskägarna på Focus ogillar mig starkt eftersom jag alltid växlar till mig pengar där. En dag hade dom bara enkronor i kiosken att växla till så då betalade jag, något rosig om kinderna, med 65 enkronor i biljettautomaten. Jag håller på att bli freaket på Fabriksgatan.

Nu ska jag lyssna på lite ny Metallica. Yay!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men du, rädda barnen-bössorna är ju alltid fulla med mestadels mynt. Gör en egen rädda barnen-bössa och vandra på stan, inte helt etiskt rätt och riktigt men effektivt tror jag.