02 juni 2008

"Vi har hittat ett hus"

På sistone har jag fått ett par telefonsamtal av vänner där meningen "vi har hittat ett hus" uttalats. Det är helt klart en pulshöjare. Både för att det är en väldigt stor och spännande grej för dem det gäller och för att det gör mig lite skärrad. Hus det är allvarliga saker. Det kan inte ens lite jämföras med sökandet efter det ouppnåeliga i min värld: en lägenhet med både sovrum, balkong och parkering.

Ikväll fick jag ett hussamtal igen och det gjorde mig återigen något stressad. Men sen kom lugnet när Linda, den underbara, efter husfrasen följde upp med: " och idag har vi spinkat på det". Hahahaha. Alla vänner som spinkar på de hus dem eventuellt vill köpa (Ingrid snälla hjälp med den meningen!?) kommer bestämt inte att göra mig skärrad.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Inte "...hus DEM eventuellt...", utan "...hus de eventuellt...". Men nu ska vi inte vara såna! ;) Tänk på engelskan, "they" och "them". Det är alltid samma.

Däremot förstod jag inte vad inlägget handlade om? Dina "kunder" som ringer och säger att de hittat ett hus, eller menar du dina vänner? Hm.

Frida sa...

Jag förstår inte vad du menar när du säger tänk på engelskan?? Vad motsvarar they och them, det blir inge enklare att tänka så ju!?

Jag la till att det gällde "mina vänner", förstår du nu?

Mia Hellström sa...

Mia Hellström was here!

Fick mig en mycket underhållande stund :) Du skriver roligt.