20 mars 2008

Klippet

I filmer när man vill förtydliga någon dramatisk händelse eller förändring brukar dramaturgen slänga in en klippscen, gärna på någon offentlig toalett på något schaskigt ställe. Kanske ett motell. En sån klippscen där skådespelaren tar en stor tova av håret och brutalt bara klipper rakt av med en slö sax. Eventuellt färgar personen även håret. I nästa scen brukar skådespelaren gå runt väldigt kortklippt och se hur snygg ut som helst. Jag har precis påbörjat en sådan scen, och gud vad jag hoppas att min andra scen blir som i filmens värld.

Snart har jag bokstavligen klippt mig och skaffat ett (nytt) jobb.

1 kommentar:

Ingrid sa...

Det blev så fint så, förutom att jag ska försöka rätta till lite mer imorgon. Men du har ju fått till en "taggig" look iaf. Om det nu var syftet.. ? ;)