06 mars 2008

Finally, schlagerrecension

Laddade ner alla bidragen från melodifestivalen och har nu seriöslyssnat några dagar och kommit fram till mina favoriter. Melodifestivalen känns alltid så härligt svenskt. Lika svenskt som att samla dvd-serier med Aftonbladet!
Schlager gör mig glad. Och denna musik får inte jämföras med annan musik, schlager ska bara vara schlager och låt det vara så. Bäst i år enligt mig, så:

Charlotte Perelli - hero
Sibel - that is where I'll go
Sanna Nielsen - empty room
Andreas Johnson och Carola Häggkvist - one love
Rongedal - just a minute
Brandur - lullaby
Velvet - deja vu

1 kommentar:

Ingrid sa...

Du lät lite arg nyss när jag ville prata med dig, "måste jobba" gnäll gnäll. Det jag undrade var iaf. om jag snarkade när ni kom hem, det är viktigt att jag får veta det! Så jag vet om jag seriöst måste prata med någon om det här.